Šiaip jau esu iš tų piliečių, kurie mėgsta muziką parsisiųsti internetu ir vėliau nusipirkti, jei ta muzika patiko. Čia panašiai, kaip turgui perkant lašinius, pardavėja nori, nenori savo riebaluotom rankom ikiša tų lašinių gabaliuką tau į nasrus, kad paragautum
Juokauju - tai tiesiog būdas nešvaistyt savo sunkiai uždirbamų pinigų vėjais. Perki tai, kas tikrai patinka.
Bet padariau išimti - benaršydamas internete užsukau į Bombos svetainę ir spontaniškai nusipirkau pirmą už akių užkliuvusį albumą: B.B. King and Eric Clapton - Riding with the King (2000).

Kodėl? Iš smalsumo. Aš, žinoma, daug maž įsivaizdavau kokia tai bus muzika, bet vistiek labai norėjosi išsipakuoti “brand new” kompaktą, įdėt į grotuvą, klausyt dar negirdėtos muzikos ir vartyt kompakto knygutę. Geras jausmas. Pasijauti normaliu žmogum, o ne valkata, bandančiu viską gaut už dyką. Dėja tikrai dar neišgaliu aklai pirkt visus norimus albumus, tad ir toliau naudosiuos taktika “parsisiunčiau, paklausiau, jei patiko - nusipirkau”, bet galiu konstatuot, kad nusipirkt net ir nežinomą albumą - geras jausmas (jau nekalbant apie žymiai geresnę garso kokybę, nei suspaustų Mp3).
O albumas neprastas - du geriausi visų laikų bliuzo gitaristai (na iš gyvųjų, nes šiaip reikėtų įtraukt ir Stevie Ray Vaughan) susitiko (nors ne pirmą kartą, knygutėje yra kartu grojančių Claptono ir Kingo nuotrauką iš “Cream” laikų) stvėrė gitaras ir įrašė užvedantį albumą. Tai tiesiog dviejų patyrusių bliuzo veteranų bendras “pakaifavimas” su gitarom rankose. Manau kiekvienas bliuzo megėjas turėtų turėt šį albumą. Aš jau turiu ir man tikrai negaila tų keturiasdešimt kažkelių išleistų litų.
O ką Jūs manote? Ar CD pirkimas tėra tik pinigų švaistymas remiant pilvotus įrašų kompanijų bosus, ar tai puikus būdas įsigyti tikrą muziką? Man regis muzikos albumas yra visuma - muzika, apipavidalinimas, albumo dizainas, tekstai. Turėti tik suspaustą ir apkarpytą muziką ne tas pats, kaip turėti visą albumą. O gal esu tik senamadiškas perdyla, nesuprantantis naujų tendencijų ir muzikos verslo ateities? Rašykit…..
Na o čia tie patys Eric Clapton su B.B. King ir titulinė albumo daina - Riding with the King. Skanaus.

14 comments
Comments feed for this article
February 7, 2008 at 12:03 pm
shapex
man patinka pirkti
tik va, kad kainuoja…….
February 7, 2008 at 3:36 pm
Eglė iš Dangaus Cirko
tikras draugas, as lygiai taip pat darau - perklausau pora, kartais vos viena karta ir jei patinka nusiperku. manau, kad tai yra saziningas ‘atlygis’ dirbantiems muzikantams. na ir kas, kad pinigai eina irasu kompanijoms ar belenkam ten. keli centai beje ir artistui nukrenta
o siaip gi garsas visai kitas kompakto, ir jausmas turint savo kokybiska saziningai igyta irasa ir na, nezinau, as uz.
beje, pora kartu taip pat surizikavau nusipirkti ne vien ‘zinoma ir megstama’ o ir toki albuma, kurio turinio veik neatmenu nuo tada, kai ana savaite perklausiau, ir ziek, nepralosiau.. taip pat idomu tai, kad neretai netgi neatkreipi demesio i tam tikras dainas ju klausydamas mp3 formatu, o per grotuva pagalvoji kad ‘kompo/plejerio’ favorites ne tokios jau ispudingos, palyginus su tik ka atrastomis dainelemis
February 7, 2008 at 4:50 pm
kobe8
As tai niekad neperku. Geriau jau tuos 40lt badaujantiems vaikams paaukociau, manau jiems ju labiau reikia.
O siaip visalaik palaikau leidima nemokamai MP3 siuntis, nes tai labai didina muzikos poluliaruma, zmogui leidzia atsirinkt muzika. Siaip manau kad pagrindinis dalykas atlikejui turetu butu buti isgirstam, o ne uzsidirbt pinigu. Aisku zmones kurie perka CD labai gerbiu, bet pats pasekt ju pedom bent pokolka nesiruosiu.
February 7, 2008 at 5:10 pm
zibaila
Nu gerai, o is ko atlikejui nusipirkt geru instrumentu, issinuomot gera irasu studija, pasisamdyt gerus muzikantus, prodiuserius ir t.t. Is ko desros nusipirkt galu gale? Sutinku, kad naturaliausia muzka tada, kai atlikejas turi kazkoki pastovu pajamu saltini, o muzika kuria ne del pinigu, o del idejos ar pasaukimo. Bet kiek yra tokiu zmoniu, kurie galetu leist sau nemokamai kurt profesionalia muzika (kas reikalauja labai dideliu islaidu, mano minetiems dalykams) - vienetai. As manau, kad jei zmogus talentingas ir kuria gera muzika, jis turi but turtingas - jis to nusipelne. O is ko jam tuos pinigus uzdirbt, jei visi siusis jo nemokamus Mp3? Is koncertiniu honoraru? Na gal tokio lygio zvaigzdes, kaip Rolling Stones, kurie gauna limonus uz koncerta, galetu, o ka daryt kitiem, maziau zinomiem, ne tokia komerciskai sekminga muzika kuriantiem? Gyvent uz skatikus - ilgai netemps.
Isivaizduok jei tu butum koks dizaineris, isidarbintum kokioj nors firmoj, o po menesio sefas tau sakytu - zinai as tau uz tavo darba nesumokesiu (kaip tu nesumoki muzikantui siusdamasis jo Mp3), tau turi but svarbiausia, kad tavo darba pamatytu ir kad galetum isreikst save kuryboje. Turbut neliktum suzavetas…..
Man regis nemokamos muzikos, galima tiketis is muzikantu, kuriems tai yra hobis, is kuriu nieks nesitiki kokybisko garso ir profesionalios muzikos, bet jei muzikantas investuoja daug darbo ir pinigu i tai, kad tu gautum kokybiska muzika - jam reikia sumoket, nes daugiau jis tokios muzikos gali ir nebekurt.
February 7, 2008 at 5:48 pm
klaipėdietis
Menas priklauso liaudžiai, kaip vienas draugas pasakė!
February 7, 2008 at 7:03 pm
kobe8
“As manau, kad jei zmogus talentingas ir kuria gera muzika, jis turi but turtingas - jis to nusipelne.”
Na tai jo. Bet visu talentingu zmoniu kompaktu gi visvien nenusipirksi ir net neisklausysi
Na manau kad dauguma melomanu perkanciu kompaktus tai daro ne del to kad muzikantas gautu pinigu gala su galu sudurt, o del to kad jam CD turejimas, kolikcionavimas ir klausymas teikia labai dideli pasitenkinima. Man kazkaip is situ triju variantu didi malonuma teikia tik klausymas, tai kazkaip neperku. Kartais pagalvoju kam pirkt tai ka gali nemokamai gaut, ypac kai paciam kartais ant alaus bokalo neuztenka. Na gal aisku kada subresiu, pradesiu kitaip mastyt
February 7, 2008 at 8:33 pm
zibaila
Nu tai cia viskas normalu, as kai ant alaus neuztekdavo irgi nepirkdavau - alus gyvenime be abejo svarbiau :). Tiksliau pirkdavau “gariunai records” versijas, bo internetas dar neturejo tiek galimybiu, kiek dabar
Viskam savas laikas. Tiesiog is principo nesutinku su nuomone, kad muzikantas neturi galvot apie pinigus, o tik apie muzika. Muzikantai irgi zmones ir is savo profesijos turi normaliai uzsidirbti (o jei nusipelno - tai ir daug). Ir jei (deje tik) kartais sau galiu leist nusipirk CD ir taip simboliskai paremt savo megiama muzikanta - man tai patinka.
February 7, 2008 at 8:41 pm
zibaila
Beje sauja skaldos i bombos darza - man, pripratintam prie patogios ir siuolaikiskos sio blogo draugu http://www.kaobanga.com e-prekybos sistemos (deje tie supuve kapitalistai atsisake nepelningos CD prekybos), bombos sistema pasirode klaikiai nepatogi, ne “user friendly” ir kazkokia senoviska. Tad hey bomberiai, jei skaitote - investuokit biski $$$ i savo e-shopa, bo jo senobine sistema tikrai neskatina legaliu irasu pardavimu

Bet atsiunte greitai…..
February 7, 2008 at 11:03 pm
Eglė iš Dangaus Cirko
ta prasme as, pavyzdziui, gerbiu muzika, kuria megstu. ir manau, kad maziausia, kuo galiu atsidekoti muzikos kurejui - isigyti jo plokstele.
o kobe - gi badaujantiems vaikams siaip ar taip neaukoji, tai kazkaip..
February 7, 2008 at 11:27 pm
kobe8
Tai kad dar nepakankamai uzdirbu kad savo gan kuklius poreikius galeciau patenkinti, kai tik biski daugiau uzdirbsiu tikrai paaukosiu, sis reikalas jau senai pas mane bresta
February 13, 2008 at 4:51 pm
Egle is Pragaro Cirko? Ne, crazy_diamond.
Uzdirbciau pinigu - pirkciau. Juolab jei tureciau koki cd paleidimo aparata gera (kur ten kolonkes palieka ir viduri garsu, ne tik aukstus ir zemus).
Is tikruju, pirkdamas orginalu albuma zmogus ne tik remia tuos “bosus”, bet ir muzikanta. Nors Eric Clapton ir taip ko gero pinigu kaip sieno turi, bet as, pavyzdziui, del sios priezasties ketinu investuoti i Skyles ir Aistes Smilgeviciutes albuma. Juk Lietuvoj is muzikos zmones sunkiai pragyvena (muzikos, o ne triju natu ir dvieju anglisku zodziu paziopciojimo), todel kazkoks parodymas, kad ta muzika yra reikalinga ir klausoma - butinas, manau.
March 2, 2008 at 7:43 pm
murbekas
Pats CD kol kas dar neperku, bet kai pats užsidirbisiu pinigus - būtinai. O šiaip mano nusistatymas toks - remti tik tuos, kurie kuria nekomercinę muziką (ir aišku jei ta muzika patinka). Manau pinigų verti tik tie, kurie groja iš širdies, ir tai kas jiems patinka, o ne VIEN tik tam, kad būt žvaigždūnais didžiaisiais ir kalnus pinigų krautis. Ir šiaip, piratavimą, nelegalų mp3 siuntimąsi laikau privaloma sąlyga muzikos kaip meno formos vystymuisi. Kodėl? O vat todėl, kad kūrėjas turi sava muzika priversti klausytoją įsigyti legalų albumą - tai turi būti tiesiog garbės reikalas. O priversti galima kuriant kokybišką muziką su išliekamąja verte, o ne pigų vienadienį šlamštą. O nelegalaus mp3 siuntimosi mąstai turi išaugti iki tokio lygio įrašų kompanijoms tiesiog nebeapsimokėtų leisti šlamšto, nes būtų perkama tik tikra muzika. Būtų tiesiog idelaūs laikai muzikantams. Deja, ko gero tai tik utopija.
May 10, 2008 at 4:05 pm
peliukas
“uzdirbciau pinigu - pirkciau”
wtf?
zemas atlyginimas nesuteikia teises vogti. neturi pinigu, nori porche 911, bet neini jo vogti.
beda ta, kad pas mus dar niekas nebaudziai uz nelegeliai isigytus mp3
May 10, 2008 at 7:29 pm
Zibaila
Ir nebaus. Kazkaip man atrodo, kad ateitis priklauso nemokamam muzikos parsisiuntimui. Bus pulapiai patys isgyvenantys ir muzikantams sumokantys is rodomos reklamos. Arba kazkas panasaus. Bet man vistiek arciau sirdies CD (dar arciau vinilai, bet cia jau techniniu keblumu kyla) ir tikra daigta turi ir muzikantui sumoki.